Nieuwsarchief 2017

Ook T-Mobile en KPN verliezen zaken om 'gratis telefoon'
Na Vodafone moet ook T-Mobile een klant verborgen kosten terugbetalen, zo stelt een kantonrechter. T-Mobile moet aan de klant een vergoeding van meer dan € 300 betalen voor het verwerken van de prijs van een toestel in het abonnement. In een aantal dagen eerder gepubliceerde uitspraak oordeelde de rechtbank in Gelderland dat ook KPN kosten aan haar klant moet terugbetalen. Dit kwam uit op een bedrag van € 507,55. Met deze uitspraken sluit het net rond telecomaanbieders zich steeds verder. Lees meer over T-Mobile en KPN

FD, Gepubliceerd op 14 december 2017 

In Radar: Vodafone-klant krijgt geld terug

Vodafone heeft besloten de zaak niet voor de rechter te laten komen en betaalt het gehele gevorderde bedrag terug aan de klant. Kijk hier de uitzending van Radar terug.

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 3 oktober 2017

Vodafone betaalt telefoonclaim uit

Vodafone heeft de door ConsumentenClaim aangespannen rechtszaak over all-in-telefoonabonnementen voortijdig beëindigd door de volledige vordering te betalen. Vodafone heeft niet alleen de volledige nieuwprijs van de mobiele telefoon betaald, maar ook alle ten onrechte in rekening gebrachte rente, kosten en aflossingen. De betreffende klant krijgt bij elkaar net iets meer dan € 1.000,- voor zijn abonnement vergoed. Dit is in lijn met eerdere uitspraken van de Hoge Raad die bepaalde dat all-in-telefoonabonnementen kredieten zijn. Het aanbieden van een zogenaamde gratis telefoon zonder te vertellen dat er aflossingen, rente en kosten in de maandtermijnen verborgen zitten, is verboden. Lees meer

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 3 oktober 2017

ConsumentenClaim in uitzending Radar 
In de uitzending van Radar op maandag 2 oktober 2017 nieuws over de telefoonabonnementenclaim. De uitzending begint om 20.30 uur op NPO1. Na de uitzending kan de aflevering hier teruggekeken worden. 

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 2 oktober 2017 

“In 2017 verwachten wij de eerste uitspraken”
De procedures tegen T-mobile, Vodafone en Tele2 verlopen voorspoedig (hieronder vallen ook Ben, Orange en Hollandsnieuwe). In deze zaken verwachten wij nog dit jaar de eerste uitspraken van de rechter. Met KPN, waaronder Telfort en Hi vallen, zijn we samen met de Consumentenbond in gesprek. Wij hebben er vertrouwen in dat we er samen uitkomen. Indien dit niet lukt, starten wij ook tegen KPN een procedure. 

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 20 juni 2017

'Geld lenen kost geld'
Per 1 januari 2017 moeten reclames voor mobiele telefoons op afbetaling consumenten waarschuwen met de zin 'Geld lenen kost geld'. Daarbij moeten ook de kosten voor het krediet worden vermeld. Lees meer

Nu.nl, gepubliceerd op 2 januari 2017