ConsumentenClaim in het nieuws

Telecomaanbieders treffen schikking

De Consumentenbond en ConsumentenClaim hebben op hoofdlijnen overeenstemming bereikt met KPN, T-Mobile, Tele2 en Vodafone over een tegemoetkoming voor verkochte abonnementen met ‘gratis’ mobiele telefoons. De komende maanden werken de partijen de details verder uit, maar het akkoord is al wel zo concreet dat de Consumentenbond de collectieve rechtszaken tegen de providers intrekt. Lees meer

Consumentenbond, gepubliceerd op 18 december 2019

De Goudse gaf jarenlang misleidende offertes af

Uit onderzoek van ConsumentenClaim en Radar is gebleken dat Goudse Verzekeringen jarenlang te rooskleurige offertes voor beleggingsverzekeringen heeft afgegeven. Doordat met verkeerde sterftetafels werd gerekend, werden te hoge eindkapitalen aan klanten voorgerekend. Op 4-11-2019 wordt in het televisieprogramma Radar om 20:30 uur op NPO 1 uitgebreid aandacht aan het onderwerp besteed.

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 4 november 2019 

Beeldbuisclaim in Max Meldpunt

Op vrijdag 11 oktober 2019 waren we in Meldpunt van Omroep Max om meer te vertellen over de beeldbuisclaim. Fabrikanten zijn weliswaar door de Europese Commissie beboet voor verboden prijsafspraken in het beeldbuiskartel. Echter is dit geld in de kas van de Europese Commissie gestort. De consument heeft hier dus zelf niets van teruggezien. Wij vinden dat consumenten gecompenseerd moeten worden, voor het geld dat ze teveel hebben betaald. Daarom zijn wij bezig met een rechtszaak tegen Philips. Kijk hier het fragment terug:

Meldpunt Omroep Max 11-10-2019

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 14 oktober 2019

WAMCA
Op 19 maart is de Wet Afwikkeling Massaschade in Collectieve Actie (WAMCA) aangenomen in de Eerste Kamer. Dit is goed nieuws voor consumenten, want met de nieuwe wet in handen hebben zij straks een extra wapen om hun recht te halen. De wet, die waarschijnlijk later dit jaar ingaat, is van toepassing op alle claims die zijn ontstaan na 15 november 2016. Op oudere claims blijft de huidige wetgeving van toepassing. Lees meer

Rijksoverheid, gepubliceerd op 20 maart 2019


Ooit te veel betaald voor tv, polis of ham? Claim je geld terug
Als consument zonder juridische en fiscale kennis weet je niet goed wat je rechten zijn. Lees hier het hele artikel.

Nu.nl, gepubliceerd op 9 januari 2019 


Collectieve woekerpolisprocedure tegen Achmea gestart
Op 3 januari 2019 zijn de Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis.nl een collectieve procedure gestart tegen Achmea. Zij eisen compensatie voor gedupeerde klanten van Achmea met een woekerpolis. De procedure werd gestart met het uitreiken van de dagvaarding door de deurwaarder op het kantoor van Achmea in Apeldoorn. Lees hier het bericht van het AD. 

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 4 januari 2019

Nieuwe rechtszaak om woekerpolissen Achmea dreigt 
De Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis dreigen met een procedure tegen Achmea. De verzekeraar gaat niet in op het ultimatum van de organisaties. Volgens de Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis.nl verkocht Achmea 800.000 zogeheten woekerpolissen. Lees meer

Nu.nl, gepubliceerd op 26 november 2018

Massaal Woekerpolisprotest Achmea
Honderden consumenten reisden op 12 november 2018 af naar het hoofdkantoor van Achmea. De demonstratie was de afsluiting van een geslaagd Woekerpolis Event in Zeist. Tijdens de demonstratie overhandigden Ab Flipse (voorzitter Woekerpolis.nl) en Bart Combée (directeur Consumentenbond) namens hun achterban een sommatiebrief aan de directie van het bedrijf. Als Achmea niet binnen 14 dagen in overleg treedt over een compensatieregeling, dan wordt de verzekeraar voor de rechter gedaagd. Lees hier het artikel van de Telegraaf. Of bekijk de uitzending van Nieuwsuur:



ConsumentenClaim, gepubliceerd op 12 november 2018

Betaalde u te veel voor uw TV? 
Inmiddels hebben zich 50.000 TV-bezitters zich aangemeld voor een collectieve claim tegen Philips. De producent zou zich schuldig hebben gemaakt aan prijsafspraken en daarom moeten consumenten geld terugkrijgen. Lees meer

Plusonline, gepubliceerd op 2 oktober 2018

Nieuw machtsblok consumenten van start
Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten. Samen gaan zij de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Ze hebben daarvoor een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice. Lees meer

Plusonline, gepubliceerd op 6 september 2018

Hof verklaart Fortisschikking algemeen bindend
Ageas heeft enkele details voor gedupeerde aandeelhouders bekendgemaakt in navolging van de algemeen verbindendverklaring van de Fortisschikking door het Gerechtshof Amsterdam op 13 juli 2018. De Belgische krant 'De Tijd' heeft 13 vragen en antwoorden over de schikking opgesomd. Lees meer

De Tijd, gepubliceerd op 20 juli 2018

Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten
Samen gaan we de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Hiervoor is een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice. De nieuwe onderneming gaat de strijd aan met banken, verzekeraars en multinationals die consumenten duperen en compensatie onthouden. Claimservice gaat op 11 juli 2018 van start met de lancering van de website www.claimservice.nl. Lees meer

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 11 juli 2018

Ook Tele2 moet een klant de kosten van 'gratis' telefoon vergoeden
Tele2 moet een klant alle kosten terugbetalen die die klant heeft gemaakt voor een 'gratis' toestel. ConsumentenClaim had een rechtszaak aangespannen over het afgesloten all-in-telefoonabonnement, en heeft nu gewonnen. De betreffende Tele2-klant krijgt € 320,- voor zijn LG Nexus 5 wat destijds de nieuwwaarde van het toestel was. Verder werd Tele2 veroordeeld in de proceskosten. Lees hier het nieuwsbericht van het AD.

AD, gepubliceerd op 30 mei 2018

T-Mobile moet ‘gratis’ toestel vergoeden
De rechtbank Den Haag heeft geoordeeld dat T-Mobile de kosten van een 'gratis' telefoon, de ten onrechte geïncasseerde termijnen en de wettelijke rente volledig moet terugbetalen. In totaal gaat het om een bedrag van bijna € 1100,-. Volgens de claimorganisatie Consumentenclaim is de uitspraak belangrijk voor de 70.000 claims die er nog liggen voor toestellen die ten onrechte als gratis werden aangeboden. Lees hier het nieuwsbericht van de NOS of de Volkskrant of het AD.

NOS, gepubliceerd op 7 mei 2018

Zitting NS
Op 22 maart 2018 vond de zitting tegen NS plaats. NS moest zich verantwoorden voor drie rechters in verband met de te volle treinen. Alle partijen zijn aan het woord geweest en er wordt over een aantal weken een uitspraak door de rechters gedaan. ConsumentenClaim heeft NS gedagvaard omdat er meer zitplaatsen in de treinen moeten komen en reizigers gecompenseerd moeten worden bij te volle treinen. Lees hier het artikel van de Telegraaf over de zitting. 

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 22 maart 2018

De Nationale Ontwoekerdag
Op 7 maart 2018 vond de Nationale Ontwoekerdag plaats. Consumenten kregen gratis tips over het 'ontwoekeren' van hun woekerpolis. De Nationale Ontwoekerdag is een samenwerking tussen Plus Magazine, de Consumentenbond, ConsumentenClaim, de Vereniging Woekerpolis.nl en MoneyWise. Van de 7 miljoen woekerpolissen die destijds zijn afgesloten, lopen er nog circa 2,8 miljoen. Lees meer.

NRC, gepubliceerd op 8 maart 2018

Telecomproviders voor de rechter vanwege ‘gratis’ mobieltjes 
De Consumentenbond sleept KPN, T-Mobile, Tele2 en Vodafone voor de rechter omdat zij consumenten te weinig compenseren vanwege de misleidende verkoop van all-in-abonnementen. Samen met de Consumentenbond heeft ConsumentenClaim het afgelopen jaar geprobeerd in overleg met KPN tot een compensatieregeling te komen, maar dat is niet gelukt. Lees meer

Consumentenbond, gepubliceerd op 16 februari 2018 

Nationale Ontwoekerdag moet senioren alsnog bewegen tot hersteladvies
Seniorenblad Plus Magazine en de Consumentenbond organiseren op 7 maart 2018 de Nationale Ontwoekerdag. Tijdens de dag, waaraan onder meer ook MoneyWise en Consumentenclaim en Vereniging Woekerpolis meewerken, kan de doelgroep oudere woekerpolishouders zich gratis laten informeren over de stappen die kunnen worden gezet om misgelopen rendement alsnog terug te halen. De polissen maar laten liggen is volgens Erik Bogaards van Plus Magazine geen optie. Lees meer

Amweb.nl, gepubliceerd op 30 januari 2018