ConsumentenClaim heeft de rechtszaak over all-in-telefoonabonnementen tegen T-Mobile gewonnen. T-Mobile moet haar klant de volledige nieuwprijs van het toestel, de ten onrechte geïncasseerde termijnen en de wettelijke rente vergoeden. In totaal gaat het om een bedrag van bijna €1100,-. Lees hier ons persbericht voor meer informatie.
Wat betekent deze uitspraak?
Deze uitspraak betekent nog niet dat u een vergoeding van T-Mobile ontvangt. In deze zaak betreft het een individuele procedure. Wel is de uitspraak belangrijk voor de collectieve procedure van de Consumentenbond tegen T-Mobile die bij dezelfde rechtbank loopt en is de kans aanzienlijk vergroot dat ook in de collectieve rechtszaak door de rechter in het voordeel van gedupeerde consumenten zal worden beslist.
Voortgang procedures tegen andere providers
Ook de procedures tegen Tele2 en Vodafone lopen. Verder wordt ook KPN gedagvaard. Samen met de Consumentenbond hebben wij het afgelopen jaar geprobeerd om in overleg met KPN tot een compensatieregeling te komen, maar dat is niet gelukt. We zien de procedure met vertrouwen tegemoet.
Wat kunt u nu doen?
Heeft u in uw digitale dossier nog niet aangegeven bij welke provider(s) u een all-in-abonnement heeft afgesloten? Dan vragen wij u dit alsnog te doen. Klik hier om in te loggen in uw digitale dossier. Indien u niet meer in bezit bent van u contract(en), kunt u deze opvragen bij uw provider middels onze modelbrieven.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via vragen@consumentenclaim.nl of bel op werkdagen tussen 09.00 en 18.00 uur naar 0900 – 3200 200 (45cpm).